2009. február 25., szerda

Zsemlegombóc



Életem első zsemlegombóca nem lett szép, viszont finom.

Hozzávalók:

- 3 zsemle
- 2 tojás
- liszt
- tej
- só

A zsemléket apró kockákra vágom, kevés olajon megpirítom. Egy tálba teszem és leöntöm annyi tejjel, hogy ellepje, hagyom, hogy jól megszívja magát. Hozzáteszem a tojásokat, megsózom és annyi liszttel eldolgozom, hogy galuska keménységű tésztát kapjak. Egy 10 percre félreteszem, majd vizes kézzel gombócokat formálok és forrásban lévő vízben 5-10 percig főzöm. Az első körből kivettem egyet szétvágtam, hogy megnézzem jó-e, és utána már tudtam, mennyi ideig kell főzni. Bevallom, én meguntm a gombócformálást és vizes evőkanállal szaggattam bele. Így zsemlegombóc helyett zsemlegaluskákat készítettem. Az íze tök ugyanolyan és lényegében nem lett rondább se, csak egy kicsit. De nem volt trutymákos a kezem. Mindenféle sűrűszaftos húshoz nagyon jó, szerintem. Jó étvágyat!

0 vélemény?: