2009. február 12., csütörtök

Pizzás csiga



Hozzávalók:
  • 60 dkg liszt
  • 1 tojás
  • 8 dkg olvasztott vaj
  • 2,5 dkg élesztő
  • 3-4 dl tej
  • kevés cukor

Töltelék: (Ízlés szerint változtatható.)

  • 1 kicsi vöröshagyma
  • paradicsompüré
  • paradicsomszósz (én Lidl-s bazsalikomost használtam, mert "kell" a mű íz bele)
  • 1 gerezd fokhagyma
  • bazsalikom, oreganó, só, frissen őrölt bors
  • mexikói zöldségkeverék (eredetileg csak kukoricát akartam, de nem volt itthon)
  • tetejére sajt

Az élesztőt kb. 1 dl langyos tejben, amibe kevéske cukrot tettem felfuttatom. Közben egy tálba beleteszem a többi hozzávalót, ha felfutott az élesztő hozzáteszem és jól kikeverem géppel. Félreteszem kb. háromnegyed órára, nekem ezalatt megkelt a tésztám. Közben felteszem a hagymát pirítani és hozzáteszem a többi hozzávalót. Kinyújtoma tésztát (kettévettem a tésztát), megkenem a masszával, feltekerem , és kb. 2-3 cm-eseket vágok belőle, az alját kicsit összenyomom és sütőpapírra helyezem őket egymás mellé, nem túl szorosan. Tetejére sajtot reszelek, kicsit hygom ,ég kelni és be vele a sütőbe. Kb. fél óra sütés és kész. De az idő változó sütőtől függ. Közben figyelgettem őket.

Aztán lehet enni. Szerintem még melegen jó igazán. Jó étvágyat!

0 vélemény?: