2009. február 25., szerda

"Vadas" szerű sertéscomb (vagy akármi) zsemlegombóccal

Ezt a húst mustáros szelet néven láttam meg egy TV újságban. Ráugrottam, mert imádoma vadast és ahhoz hasonlít. Zsemlegombócot is most csináltam életemben először, de nem volt túl bonyolult. Apa teljesen kész volt tőle, imádtuk.
Hozzávalók:
- 1-1,5 kg sertéscomb (én pár szelet csirkemellet is főztem bele)
- 2 sárgarépa
- 1 petrezselyemgyökér
- 1 zeller
- 1 fej hagyma
- a recept írt még 1 almát is, én kihagytam ismerve a gyümölcsökhöz való viszonyom
- só, bors, babérlevél
- 1 evőkanál mustár
- 1 kicsi tejföl, kevés lszt
- olaj

A besózott és beborsozott hússzeleteket olajon elősütöm, olyan barnás kérget szoktam rá, szóval addig sütöm. Kiszedem az olajból, beleszórom, az előtte apró kockákra vágott zöldségeket, mindent egyben, azt is pirítom kicsit, majd felöntöm vízzel és viszataszem a hússzeleteket, sózom, fűszerezem. Addig főzöm, míg megfől. (ki hitte volna...)Ez egyébként egy óra kb. Újra kiszedem a húsokat, és leturmixolom az egészet. Beleteszem a mustárt, majd a tejfölt elkeverem egy nagyon kevés lisszttel és behabarom. Húúúú, de nagyon finom lett! Zsemlegombóccal tálalom, a recept egyébként csőtésztát írt hozzá. Valószínüleg azzal is isteni. Jó étvágyat!
( zsemlegombóc receptje a köreteknél :))))

0 vélemény?: