2009. február 25., szerda

Fahéjas csiguszok


Felbuzdulva a pizzás csigán, ugyanis az volt talán az első kelt tésztás sütésem, készítettem édes változatot, a fahájas csiguszokat.
Hozzávalók:
A tésztához:
- 60 dkg liszt
- 3-4 dl tej
- 3-4 dkg élesztő
- 3 evőkanál cukor
- 8-10 dkg vaj
- 1 tojás
- pici só
A töltelékhez:
- 15 dkg cukor
- 15 dkg vaj
- 2 evőkanál fahéj
- 1 evőkanál liszt
Megöntözéshez:
- méz
Az élesztőt kevés tejben kevés cukorral felfuttatom, közben kimérem a tésztához a többi hozzávalót, a vajat felolvasztom. A liszthez teszem a felfuttatott élesztőt, a tojást , a cukrot, a felolvasztott vajat, elkezdem kidolgozni, és lassan adom hozzá a tejet, amit meglangyosítottam. Géppel jól kidolgozom, és félreteszem kelni. Kb. 1 óra alatt megkel. Közben összekeverem a töltelékhez valókat és gőz fölött megolvasztom (bevallom én láng fölött csináltam). Ha megkelt a tészta lisztezett deszkán kinyújtom, kb. fél centi vastagra, rákenem a tölteléket, felteketem és kb. 2-3 cm-es darabokat vágok, az aljára kicsit visszagyűröm a tésztát, és sütőpapírra teszem őket egymás mellé. (nagy tepsibe)Kicsi helyet hagyok köztük, de úgyis összesülnek. Langyos sütöbe teszem, amíg forrósodik a sütő még kel egy kicsit a tészta. Sütöm, addig, míg világos aranybarna lesz az alja, én közben meg szoktam nézni. Mielőtt kivenném még meglocsolom vékonyan mézzel. Isteni finom karamellizált lesz az alja, az a legfinomabb, ropogós csoda. Jó étvágyat!

0 vélemény?: