2009. május 5., kedd






Tortáim az elmúlt 1 hónapban. És még nincs vége. Előkészületben egy virág-vagy-katica-vagy-pillangó, és egy batman-vagy-pókember.
A legnagyobb problémám az egészben, hogy az egész városban nem tudok ételfestéket venni. Volt maradék sárgám és pirosam eddig ezekkel dolgozta.
A torta mindegyok esetben puncs torta. Igazán isteni recept és nem is túl bonyolult.Íme:
Hozzávalók:
- 10-12 tojásból a szokott módon piskótát sütünk nagy gáztepsiben (ebből két csík puncs szelet lesz, ha nem tortát sütök)
- a széleit le kell vágni, értelem szerűen, ha formára vágom, akkor a maradékot és apró kockákra vágom amit levágtam
- egy edénybe felteszek 2 dl vizet, 15 dkg cukorral, és 10 dkg vajjal összeforralom
- ezt ráöntöm a piskótakockákra, majd rumaromát, 2 evőkanál citromlevet, és néhány kanál baracklekvárt teszek bele és jól összekeverema masszát.
- a piskótalapot, aminek levágtam a szélét kettévágom és mindkét lapját belülről megkenem baracklekvárral
- rákenem a masszát, jól elosztom és jól kikenem a szélére, ráborítom atetejét és kész is.
-illetve jön rá a máz: én nem szoktam puncsbevonatot venni, mert semmivel sem jobb, viszont sokkal drágább mint amit magam készítek. 20 dkg porcukrot kikeverek 2-3 evőkanál piros szörppel és rákenem a tetejére. Ha bármilyen tortát sütök, akkor persze vízzel és szinezővel készítem és értelemszerűen kenem rá oda ahova kell.
Na, ennél bonyolultabban talán le sem írhattam volna, de tényleg egyszerű és nagyon finom.
Jó volna, ha még ételszinezőt is tudnék beszerezni.

1 vélemény?:

pjudika írta...

szépek a sütik csak szeretném látni a közepét is