2009. május 14., csütörtök

Spenótos ricottás gnocchi


Hozzávalók.

-50 dkg ricotta

- kb. 60-80 dkg spenót (láttam már csalános kivitelben is)

- 1 tojás

- olivaolaj

- fokhagyma 2 gerezd vagy több

- szerecsendió, só, bors

- sajt

A spenótot vízben megfonnyasztom, aprítom, majd olajon megfuttatom, hozzáteszem a fokhagymát, fűszerezem. Belezuttyantom egy tálba, hozzákeverem a ricottát, a tojást és annyi lisztet, hogy ne túl kemény (inkább lágy) tésztát kapjak, de még tudjam formázni. Diónyi gombóckákat formáztam belőle (én 2 kanállal csináltam ) és forrásban lévő sós vízben kifőztem őket. 1-2 perc alatt kész, ha feljön a víz tetejére. Közben olivaolajon megfuttattam egy két gerezd fokhagymát (egészben, aztán kivenni) ebben az olajban megpirítottam a gnocchikat és még forrón sajttal (parmezán...de szerintem bármilyen jó) megszórtam. Isteni lett. Jó étvágyat!

0 vélemény?: