2008. szeptember 24., szerda

Tárkonyos raguleves



Én pulykamellből csinálom, de szerintem bármiből fini.

  • Pulykamell apró kockákra vágva
  • vöröshagyma
  • sárgarépa
  • petrezselyemgyökér
  • zöldborsó
  • sok-sok tárkony, só, csöpp frissen őrölt bors
  • kevés liszt
  • tejszín (bár én most is tejföllel csináltam)

Nem írok mennyiségeket, mert mindeni más mennyiségre van beállítva. Egyébként ez az egyik kedvenc levesünk, bár mint mondtam mi nagyon sokféle levest eszünk. Van egy kis titkom, én nem teszek bele citromkarikát, hanem a tárkony egy részét nagyon kevés balzsamecetbe áztatom és úgy teszem bele. Isteni lett.

És mindez mellé készítettem palacsintát, de mivel apa nem rajong az édes kajákért ezért kitaláltam neki egy "húsos" palit. Olcsóbb változatban.

  • 10-20 dkg füstölt főtt tarja (először a húsvéti maradékból csináltam)
  • 20-30 dkg párizsi
  • kicsi vöröshagyma
  • olaj
  • tejföl

A husikat ledarálom. A vöröshagymár apróra vágom, kevés olajban megpirítom, bele a husi, néhány percig összefőzöm, aztán 1-2 evőkanál tejföllel teszem krémessé. És kész. Bele a paliba, aztán a tetejét megkenem még tejföllel.

Persze azért egy kis palacsinta maradt lekvárosnak is, amit a saját főzésű eperlekvárommal majszoltam el. (Zénó nem szereti az édes kajákat, de gondolom ez més változik)

0 vélemény?: